fredag 26 april 2019

Sura fyllegubben Ulf Lundell

Ja det är något som Ulf Lundell går in för i sin nya bok, att vara sur och klanka på de flesta. Hans bok Vardagar 2 kommer nu och han var grovt rattfull i början av april och kommer att få sitt straff. Han dricker fortfarande! Hur länge ska han leva? Dessutom äter han lyckopillret Sertralin sedan tio år tillbaka. Hjälper tydligen inte så mycket. Och han har ramlat i badrummet och brutit benet mitt i natten. Han fick metallplatta och skruvar och sedan hem igen. En uppenbarligen gammal man. Ingen som ser efter honom?

Det var många år sedan jag träffade honom nu och han har skilt sig från sin hustru Sofia år 2017. Hur många fruar har han haft? Tre är det väl? Han är bara 69 år och verkar äldre än så, tycker jag som är 73. Jag är inte alls lika produktiv som han har varit, men det beror nog på personlighet. Och att musiken aldrig har varit det jag har ägnat mig åt. Dessutom är jag nog mer kräsen. Eller noggrann. Hur man nu ser det. Plus att jag aldrig har varit så övermaga att jag har gett mig in i juridiska strider med omgivningen.

Han har nyligen rivit sitt testamente, men har han skrivit något nytt? Det behövs inte när man har barn och det har han. Fyra stycken, som kan få dela på allt, när den här gubben kilar vidare. Förmodligen före mig. Jag som har lovat att leva tills jag blir åtminstone 94 år, som kompensation för alla som har dött i släkten när de inte har varit särskilt gamla. Det får vara nog nu. 



Faksimil från Expressen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar