tisdag 20 mars 2018

Vilken tur att Sverige har blivit varmare!

SVT berättar nu på morgonen hur vi kan bekämpa vår klimatångest för Sverige har ju blivit en hel grad varmare det senaste århundradet. Vad är det då som skapar denna klimatångest? Om inte propagandan som säger att vi ska försvinna från jordens yta nu när det blir så överhettat. Vilken tur säger jag att det ändå har blivit en smula varmare annars hade vi frusit ihjäl eller varit tvungna att emigrera. Det är absolut inte varmare nu än förra vintern, men det är enbart "väder" säger förståsigpåarna. Nä det tror inte jag för de väderrapporter vi ser mäter inte alls hur kallt det är här i skärgården. Meteorologer gillar bättre att befinna sig i städer. För där är det varmare. Det är datorer som numera uppskattar hur kallt det är där jag bor. Inte människor. 

Jag skrev redan för tre år sedan att 90 procent av befolkningen i Sverige trodde på att klimatet skulle bli värre för människor. Och 80 procent av de unga hade klimatångest då. Om 30 år ska växtsäsongen vara två månader längre i södra Sverige. Visst! Lilla istiden drabbade oss ända fram till mitten på 1800-talet och Sverige kunde inte föda sin befolkning. Därför hade vi också emigration. SVT går i spetsen för den indoktrinering, som säger att havet kommer att stiga, och SMHI är totalt inriktade på att deras meteorologer måste tro på klimatläran.

Det är farligt att bygga för nära vatten vilket Skåne och Kristianstad har blivit exempel på, men det beror av att Skåne sjunker. Det hänger ihop med istiden då Sverige tryckes ned av en tre kilometer tjock isskorpa. Havet stiger således där i Skåne kan det se ut som, men det är landet som sjunker. Detsamma råkar tex England ut för i södra delen, där det inte fanns någon is. Landet sjunker. Där jag bor var det hav tidigare, men landet har stigit ur detta hav och jag bor på nio meter lera som har avsatts av havet. Jorden rör på sig precis som den alltid har gjort. Men propagandan säger att vi är skyldiga till det. Vilket storhetsvansinne!


På Värmdö där jag bor har landet stigit de senaste århundradena.
Havet kommer aldrig att översvämma oss.
Bara propaganda från SVT.
Detta är en engelsk karta från 1800-talet.
Foto Ann Helena Rudberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar