torsdag 14 januari 2021

Vi måste hjälpas åt säger FHM

 Jodå vi ska hjälpas åt att få ned smittspridningen. Det vill Folkhälsomyndigheten återigen. Det är nästan ett år för sent att få ned denna smittspridning. Jag var sjuk vid den här tiden förra året och det gick aldrig över. Smaken försvann. Var säkert corona fast jag inte vet. Jag hade inte rest utan var hemma som vanligt. Så här har jag skrivit i mitt manus till min nästa bok:

"Av coronaviruset hade till Valborgsmässoaftonen 2020 2 586 personer avlidit i Sverige av denna nya slags sjukdom och uppskattningen var att minst 8 000 skulle dö av det, kanske så många som sammanlagt 20 000 kunde göra det innan epidemin tog slut."

Jag trodde knappast på att det var sant när jag skrev det, men nu är vi på god väg dit. De döda uppgår till fler än 10 000 nu och en halv miljon uppges vara smittade. Det är vi som ska fixa så att inte fler dör. Varför har vi överhuvudtaget en regering eller en folkhälsomyndighet? De sköter inte sitt jobb. Anders Tegnell åkte till Somalia i mars förra året för de behövde hjälp med sin folkhälsomyndighet. Så naivt och troskyldigt. Det är alltid stackars Afrika som drabbas värst. Inte Sverige. Här skulle det inte ens bli någon epidemi. Det fanns någon övertro på svenskar som skyddade mot alla sådana faror. 


Så här kunde vi göra för ett år sedan. Slut med det nu. Totalt förbjudet att röra vid varandra så här om vi inte tillhör samma familj. Den här bilden skulle symbolisera att vi behöver varandra. Men inte så till den grad att vi smittar och ger varandra sjukdom. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar