lördag 20 januari 2024

Eva Hamilton gillar inte socialdemokraternas lögner

Det är över ett decennium sedan jag hörde av mig till Eva Hamilton när jag hade försökt att kommentera på SVT Debatt. Allt jag skrev där som en kommentar ströks nämligen. Ingenting fick stå kvar. Ända tills jag skrev ett mejl till Eva Hamilton VD då på SVT och klagade över yttrandefriheten. Då fick mitt mejl stå som kommentar. Det var och är lågt i tak i Sverige. Själv har jag blivit kallad nazist på twitter, men det fick jag faktiskt struket. Men jag blev också av med hela denna min blogg för någon hade anmält mig. Fick dock tillbaka bloggen efter många överklagningar några veckor senare. Det hände i april förra året. År 2023. En del tyckte att jag inte fick yttra mig. Jag fick förstås aldrig något svar från VD Eva Hamilton på mitt mejl då 2012.

Men nu sitter Eva Hamilton i TV4:as nyhetspanel tillsammans med också DN:s kulturchef Björn Wiman och nu har de yrvaket blivit varse att socialdemokraterna ljuger och de är mycket upprörda. Tror inte socialdemokraterna att folk minns eller tror de inte att vi kan läsa? Nej det är mycket troligt att människor inte bryr sig, att de inte kan läsa svenska eller att de är så ini roten sossetrogna att de aldrig kommer rösta på något annat parti än socialdemokraterna. 

När var 12:e väljare av socialdemokraterna stödjer Hamas terrorattack på Israel förstår man att något har förändrats i Sverige. Socialdemokraterna borde ligga på 20 procent, men har kring 37 procent av rösterna hos väljarna. Och då blir det också begripligt varför Magdalena Andersson aldrig kommer att kräva att Jamal El-Haj avgår som riksdagsman. För "hon tror inte att han har några kopplingar till Hamas". Tro får hon väl göra i kyrkan eller i moskén, inte som partiledare. 

Det är alldeles underbart att sådana människor som Eva Hamilton och Björn Wiman nu är ledsna över att de grips av politikerförakt, för det vill de ju absolut inte göra. Men så ser det ut i Sverige. Makten framför allt har länge varit socialdemokraternas valspråk. Regeringsmakten berodde senast av en riksdagskvinna, som var vilde och som med alla medel försökte få regeringen att stötta kurderna och gå emot Erdogan i Turkiet. Kakabaveh hette hon. Och hon brydde sig inte ett dugg om Sverige utan enbart om sina egna nära och kära. Detta var 2022.

Så har Sverige fallit offer för utländska egna små särintressen och Magdalena Andersson skulle till varje pris sitta kvar också efter 2022 och valet då, men det gick inte. Jag drog verkligen en lättnadens suck när det visade sig att en annan regering skulle tillträda. Men det är bra att Magdalena Andersson inte är klokare än att hon framhärdar i att det var de som ville stoppa invandringen och alla andra förljugna dumheter hon har framfört. Själv slutade jag rösta på sossarna år 2006. Jag tillhörde den generationen, som alltid röstade på dem tidigare. Men aldrig mer. 


Eva Hamilton som presenteras som styrelseproffs i TV4, har också varit VD på SVT tidigare, men sitter nu mycket upprörd i Nyhetspanelen på TV4. Hon är grevinna och journalist i grunden, men har fått nog nu av socialdemokraterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar