tisdag 17 mars 2015

En ungdomsbild

Olle Blomkvist
Copyright familjen Rudberg
Här är en bild jag hittade på min sambo Olle Blomkvist som ung. Jag lägger ut den så den kommer upp bland de andra bilderna på honom på Google. Så småningom.

Det tar tid att göra allt klart efter någon som har gått bort. I dag har jag varit till min sorggrupp för att tala vidare om detta. Det värsta är över nu ändå. Så känns det. Precis runt dödsfallet är det som mest anstormning av myndigheter och andra, som vill ha kontakt med den avlidne.

Nu är det en aning lugnare och jag kan rikta in mig på framtiden. Vad ska den bära med sig? Jag vet inte. Vi får se.  En stor bit av mitt liv är borta, men mycket finns också kvar. Jag sitter här och skriver, som jag har gjort större delen av mitt liv.

Jag fick ett brev om återinträde i Författarförbundet. Ska nog gå med där igen. Tyckte det var för dyrt förut, men nu när Gunnar Ardelius är ordförande kan det kanske vara värt det. Författarförbundet har kring 2 900 medlemmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar