fredag 25 november 2016

Kent Ekeroth tar time out

UPPDATERAT
Ja det var väl väntat att riksdagsman Kent Ekeroth åtminstone inte skulle få sitta i justitieutskottet, när han råkat i slagsmål på krogen och blivit polisanmäld. Jag har alltid tyckt att det är samma skrot och korn både i de högerextremistiska och vänsterextremistiska lägren. Mycket manliga fästen. Alldeles nyss gick jag ur en facebookgrupp här i Värmdö, där det inte heller gick att vara med för de buffliga männen kunde inte sluta mobba. Så trist. 

Ingenting har hänt sedan jag som skolflicka blev överfallen på väg från skolan. En gång av en pedofil och en annan gång av ett gäng killar i min egen ålder. Jag slog mig fri båda gångerna och gick gråtande hem, men vågade inte säga något till min mamma ens, för hon hade nog av sina egna bekymmer. Naivt nog trodde jag att det hade hänt något sedan dess. Det är ändå kring 60 år sedan, men icke. Det är deras manliga barn och barnbarn tydligen som fortsätter i samma elaka och totalt hänsynslösa stil. Inget nytt under solen. Trist!
26.11.2016
Enligt Nyheter Idag så har ett krav varit från moderaternas sida att sd skulle göra sig av med Kent Ekeroth, annars var det inte möjligt med något samarbete mellan dessa partier. Om detta stämmer så vore det mera möjligt med ett samarbete mellan sd och moderaterna inför nästa val. Ifall nu Ekeroth blir dömd för ringa misshandel och eventuellt petad så är det närmare till att dessa partier kan vara på samma linje än förut. Nog skulle det gynna en borgerlig allians inför valet 2018. Alliansen plus sd har tillsammans en klar majoritet hos befolkningen i dagsläget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar