lördag 28 februari 2015

Svenskar vill flytta

Något hände förra sommaren säger den svenska familj, som funderar på att fly landet. Då var det Gazakriget som var på tapeten och de 20 000 judar som uppskattningsvis bor här i landet kom i kläm.  Så upplevde åtminstone familjen Khan-Nord det hela. De bor i Stockholm och har tre barn som går i judisk skola.

Denna familj har naturligtvis ingen chans om man ställer dem mot muslimer i Sverige, som uppgår till omkring en halv miljon. Om man nu ser det som ett krig mellan religioner, som en del gör. Barnen har k-pistbeväpnad polis på skolan och får inte göra någonting i grupp utanför den. Ingen fotbollsträning, inte resa bort på sportlovet på läger, inte göra några utflykter med klassen.

Om jag hade barn som var omgärdade av detta skulle jag också flytta. I morgon dag. De semitiska folkens krig verkar aldrig kunna upphöra. De är besläktade genom sina språk. Men tyvärr räcker inte det när religonerna aldrig kan komma överens fast de tror på samma Gud. Och de rent genetiskt har samma ursprung. Egentligen. Den här familjen i Stockholm har att välja mellan Israel och USA. Föräldrarna är lyckliga nog att ha varsitt medborgarskap i respektive land. 
Jag har inte tillgång till internetartikeln (har  läst min kvot) så jag kan inte länka.
Men i dag unnade jag mig en pappers-DN för korsordets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar