torsdag 31 augusti 2017

Janne "Loffe" Carlsson är död

UPPDATERAT
"Jag är bara vad man gör mig till" var rubriken på den artikel jag skrev för DN vid juletid 1983 om Janne "Loffe" Carlsson. Den finns i arkivet, men mer än så kan jag inte läsa för jag är inte medlem där. Har inte tillgång till mina egna artiklar längre. Men det var en intervju angående "Henrietta ska du också glömma" som Slas skrev. Den hade blivit film och fick strålande kritik. Jag minns att han kallade mig för "sin lilla fästmö" med glimten i ögat, men mycket mer kommer jag inte ihåg. Han var en kändis då och var det under årtionden. Det känns tråkigt att han har dött i cancer i levern. Cancer är en så vanlig sjukdom. Tyvärr.

Jag såg honom också på konserthuset när han spelade trummor när jag var ung och det är alltid trist när de man tyckte att man kände dör. Var och en av dessa tar en bit av ens hjärta med sig till andra sidan. Fast det betyder också att det blir en större och större skara i himlen, som kan välkomna en själv när det väl är dags. Han blev 80 år gammal. Vila i frid Janne "Loffe" Carlsson.
13:14
Men när någon går ur tiden så kommer det en ny och klockan 11:24 i dag kom det en prins eller prinsessa. Är inte offentliggjort vilket kön ännu. Men snart så vet vi åtminstone vilken tid prins Carl Philip ska hålla presskonferens. Både barn och mor prinsessan Sofia mår bra. 
16:09
Jodå det blev en pojke. En lillebror till tidigare storebror Alexander. Hela 3400 gram och 49 centimeter lång. Grattis till föräldrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar