tisdag 7 september 2021

Äntligen släpper diktaturen oss loss!

UPPDATERAT

Jaha nu ska vi kunna gå tillbaka till våra egna liv i slutet på september. Vad ser jag fram emot? Ingenting särskilt. Har levt som vanligt förutom att jag inte har gått till tandläkaren, men det saknar jag inte precis. Vi har fått en lite försmak av hur det är att leva i en diktatur. Världen går alldeles säkert mot en sådan, som omfattar hela klotet. Det är nog bara en tidsfråga. Trots allt.

Det går att hålla koll på varenda medborgare om en regering så skulle vilja. Personligen så känner jag mig inte rädd även om jag vet att statsmakterna har koll på mig. Men jag fick iaf en höjning av pensionen nu med 600 kronor före skatt. En liten månadspeng från pappa staten. 

Under min livstid har vi blivit mer och mer beroende av denna faderliga omfamning från upphöjda statliga organisationer och myndigheter. Det lär inte bli mindre i framtiden. Skatterna höjs ständigt för vi måste ju bli mer och mer jämlika. Men det blir vi inte. Utan tvärtom så ökas klyftorna i landet. 

Det märks genom det märkliga uppförande en del klaner har. De som drabbade samman i Lund så att kommunstyrelsens ordförande kallade det "talibaneruppförande". Nej så var det inte utan liberale Philip Sandberg kallade detta "neandertaleruppförande". Så klart. Annars kan det lätt bli rasistiskt, men inte när det uttalas mot en utdöd folkart. Vem skulle protestera? 

Men intelligensen hos folket sjunker. Det har en finsk doktor och docent konstaterat. Det gör det svårt att upprätthålla demokrati i framtiden. I både Sverige och våra grannländer. Klyftorna blir ännu större än nu mellan folkslag. Det ser dystert ut. Särskilt för Sverige som ligger mest illa till. Risken är att det kommer att skilja 20 enheter i intelligens mellan invånare i Sverige i framtiden. Men det går naturligtvis att hejda. 

Men görs detta inte lär vi få fortsätta att se fler klanslagsmål på gatorna, fler mördade i 20-årsåldern. Fler som inte kan ändra sin kultur inom överskådlig framtid. Men nu ska vi vara glada och fira att vi äntligen får göra lite som vi vill. Innan vi blir tvingade att visa vaccinpass överallt. Ha en underbar afton nu!

9.9.2021

Men Daniel Sjölin är inte glad. Han kommer får tillbaka sin depression för han kommer känna sig så ensam. För tidigare var alla i en gemenskap när alla skulle hålla avstånd och göra likadant. Han skulle uppenbarligen hellre leva i en diktatur där allt bestämdes av en stor, stark stat. Personligen har jag själv varit sjukskriven för depression, men den berodde av den stora, starka staten, som jag aldrig blir kvitt. Inte av familjen eller vännerna. 

Undrar vad Charlie Chaplin skulle ha sagt om världens utveckling? Han som gjorde filmen Diktatorn. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar