tisdag 26 april 2022

Det skiljer 24 år mellan president Macron och hans maka

Det brukar vara vanligare att mannen är äldre än sin hustru, men i presidentparets förhållande är det Brigitte som är 24 år äldre än maken Emmanuel. Jag har erfarenhet av ett sådant förhållande för min sambo under drygt 30 år var mer än 11 år yngre än jag. Det gick alldeles utmärkt och jag räknade med att jag inte skulle överleva honom. Det kändes tryggt att jag skulle få ta farväl när det blev dags, men så blev det inte. Livet har märkliga vändningar och han blev sjuk och dog bara 57 år gammal i cancer. Jag hade fyllt 69 år bara dagarna innan han dog. 

Brigitte Macron är 69 år nu och hon kan väl ändå få uppleva att lämna först hoppas jag. För motsatsen är inte rolig. Det blir en livslång sorg. Emmanuel Macron är således 44 år nu och det är en stor skillnad i ålder och erfarenhet. Ändå har de hållit ihop sedan hon var hans lärare och han hennes elev. Men inte förrän Emmanuel hade fyllt 18 år avslöjade de sitt förhållande. Men det inleddes när han var 16 år. 

De gifte sig rätt många år senare år 2007. Men fortfarande är de gifta och något annat är inte att tänka på när han är president. Det vore en skandal. Hon har tre barn, men tillsammans har de inga barn. Men han gick i samma klass som hennes äldsta dotter när de båda framtida makarna träffades. Han blev kär och förklarade sin kärlek när han var 16 år till sin lärare. Dock var Brigitte gift med sin tidigare man ända till 2006. Men Emmanuel hade redan när han var 17 år sagt att han skulle gifta sig med henne. Och så blev det år 2007. 

President Macron var aldrig som en tonåring har hans maka sagt om honom. Han befann sig på samma nivå som de vuxna. Men hans föräldrar vädjade till Brigitte att inte träffa honom mer förrän han var 18 år, men det kunde hon då inte lova. När de verkligen blev ett par vill hon dock inte avslöja. Men hennes yngsta dotter har sagt att när de är tillsammans så finns inte andra människor. 


Omslaget på Paris Match för några år sedan. Den mest avklädda bild som finns på paret. Det ser inte ut att skilja 24 år mellan dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar