lördag 30 juli 2022

Det skenande klimatet

 Jo detta klimat är nu skenande för så uttryckte sig Aktuellt häromdagen. Och det måste ju vara sant det som sägs i statliga TV:n. Nä jag skojar bara. Så klart det inte var sant. I går trodde jag inte temperaturen var sann för den visade sju grader på morgonen, plus ändå. Men så kallt ska det inte vara i juli. Men det var det. Om jag vore Aktuellt skulle jag utbrista: Klimatet skenar och det blir snart istid. 

Det blir det naturligtvis inte, men det är rätt kallt och det har bara varit en enstaka natt med tropisk värme (över 20 grader) nu i juli, men min erfarenhet säger mig att det brukar vara varmare än så och att klimatet ändras inte alls. Det är bara tidens hjärntvätt för att lägga mera skatt på folket. För vad är bättre än att säga: nu måste vi betala och framställa allt utan olja och kol. Och utan kärnkraft. För allt detta är farligt. Det ska ju göra att alla bugar och bockar och snällt betalar vad detta kan kosta. 

Helt klart är dock att vi ska vara skräckslagna för att allt ändras hela tiden i naturen. Det är vårt fel allt som sker. Vi har ersatt den där guden alla trodde på för inte så länge sedan, eller det här är straffet för våra felsteg och den gode guden straffar oss, så nu får vi snällt betala. Tänk att människor är så irrationella. Men det vet vi ju sedan gammalt att ifall någon djupt liggande uppfattning får grepp om människor så sprids den som en sjukdom över världen. Det går inte att klara sig undan, för de flesta tänker inte själva. De tror sig inte kunna klara det utan litar på överheten. 


Världen brinner och det är vårt fel. Det ska till medeltidens piska och självplågeri för att försöka få människor att rösta på miljöpartiet. För sådana är de som jobbar på statliga televisionen. Och de vill sprida sina irrläror till folket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar