måndag 15 maj 2023

Jisses inflationen sjunker

 Det hade vi ju inte trott att inflationen skulle sjunka. Ursäkta mig jag är lite ironisk i dag. För maten och allt annat har blivit mycket dyrare så det är ingen nyhet direkt att den inte kunde fortsätta runt 10 procent utan nu har sjunkit till någon procent lägre. Den enda grönsak jag har unnat mig på senare tid är gurka för den hade ett glädjepris, men annars gör jag som vanligt köper den billigaste färdigmaten. Den kostar mellan 29 till 37 kronor ungefär.

Det går att leva på den maten, men det är inte så roligt att äta den. Men spelar roll, har inte samma matlust som förr och heller inte lika många fungerande smaklökar i munnen som tidigare. Mycket som kommer med ålder. Men jag ska naturligtvis inte klaga. Har haft det så bra i livet.

Tillhör den där generationen som fick det bättre och bättre. Rent ekonomiskt, men numera har jag redan gett bort allt jag ägde. Är inte så viktig att äga längre tycker jag. Mest besvär. Allt är en förberedelse för det stora språnget till andra sidan. Får väl hoppas dock att jag har råd med mat tills detta inträffar. 


Här ska det bli tomater så småningom. Bra att odla lite själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar