onsdag 31 december 2014

Ett Nytt Gott År

UPPDATERAT
Det måste ändå önskas. Inte kan det nya 2015 bli värre än 2014. Det tror och hoppas jag inte. Mycket elände har passerat både privat och i världen. Samtidigt med mycket glädje. Så är livet helt enkelt. Oron har ökat och alla blir vi äldre. Men inte min sambo Olle Blomkvist som för evigt kommer att bli ihågkommen som 57 år gammal. Ibland tycker jag vi har tagit på oss för mycket elände i våra liv. 

Men vi fick också fira ett bröllopspar i år när en av sönerna gifte sig. Mycket roligt! Och yngsta barnbarnet fyllde ett år. Mina andra två är tonåringar. Och förmodligen kan jag bo kvar i mitt och sambons hus. Vi får se. Det är också de två yngsta barnens barndomshem. Mycket papper att sköta och administration på det nya året. Det vet jag redan. Och så tänderna som rasar av stressen och kostar skjortan. Bara att betala och se glad ut.

Jag hoppas alla överlever nattens krig. För det lär det bli. Har blivit värre för varje år med smällare och raketer. Säkerligen kommer människor bli skadade och i värsta fall dödade av raketer också denna nyårsafton. Tyvärr. Livet är skört. Ta vara på det. 
1.1.2015
I Danmark dog tre personer och två skadades svårt av så kallade krysantemumbomber. Det var två olika olyckor och de ska utredas. I Kristianstad fick en man en raket i ansiktet. Han fördes till sjukhus, skadeläget oklart.

Det här trädet får bli symbolen för det nya året.
Foto: Olle Blomkvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar