tisdag 15 maj 2018

Känner du dig trygg lille vän?

Det är en fråga som Sveriges Television ställer till oss. Ja de säger inte "lille vän", men tonen är sådan tycker jag. Ungefär som att "är du lönsam lille vän", som var namnet på en platta som gavs ut av gruppen Gläns över sjö och strand år 1970. Nej jag kan inte säga att jag känner mig trygg nu, så som jag gjorde då, men lönsam var jag år 1970 då jag jobbade som sekreterare och hade hela 3 000 kronor i lön motsvarande drygt 23 700 i dag. 

Nej jag känner mig inte trygg när SVT vill veta det. Och jag har ingen lust att berätta om det heller. Tror inte politikerna kan göra så mycket på kort sikt. När jag tänker efter så har jag alltid tagit hand om mig själv och gör det nu också. Men trygg känner jag mig knappast. Här nedan kan ni se några som tycker till om tryggheten i Sverige. Och vad de tycker politikerna kan göra.
Olika röster från svenskar.
Faksimil från SVT. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar