tisdag 31 juli 2018

Ingen tidning vinner på att blockera texter

UPPDATERAT
Jag är så trött på att DN och andra tidningar kör med betalväggar. Det lönar sig knappast. De lever av annonser och det finns sätt att gå förbi dessa blockerare, men nu kommer de väl att ta bort den möjligheten. Har vant mig vid att läsa svart text på nästan svart botten. Det går även om det inte är roligt. Kommer aldrig att prenumerera på DN. Blir bara mer och mer förbannad för varje artikel som inte går att läsa. Och aldrig aldrig kommer jag att vilja läsa DN istället för "rykten" som DN säger i sin annons när de vill att jag ska prenumerera. Jag väljer mina källor själv precis som jag gjorde när jag jobbade åt DN som journalist. Och snart mycket snart kommer alla andra också ha lärt sig att göra så. Då behövs inte de uppfostrande, kampanjande medierna längre. 
2.8.2018
Här skriver Johan Westerholm med underlag i statisk från Alexa att tre av de fyra stora tidningarna i Sverige tappar läsare. Bara Expressen finns kvar som en tidning att räkna med. Expressen har ingen betalvägg. "Under Peter Wolodarskis ledning har hela DN utvecklats till en hybrid mellan nyhetsrapportör och uttalad politisk aktör. DN är inte en nyhetsrapportör längre i egentlig mening. DN har utvecklats mer och mer till att bli en förmedlare av subjektiva “berättelser” förklädda i nyhetsformatet." Det säger Johan Westerholm.
Faksimil från Journalisten. 


Detta är ett sätt att läsa artiklar.
Det här är Hanne Kjöllers senaste inlägg
om "Alla som anser aktivism går före
reser sig upp".
Faksimil från DN. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar