fredag 20 maj 2016

Skjuten i Göteborg

UPPDATERAT
Här mitt i Göteborg på Vasagatan blev en man skjuten ett flertal gånger i benen. Han var vid medvetande när polis och ambulans kom. Han är således "bara" skottskadad. Jag brukar aldrig skriva om sådana fall för då skulle det knappast finnas utrymme för annat än mordförsök i bloggen. Jag håller däremot reda på så gott det går ifall vederbörande avlider. Den här veckan har ännu ingen mördats som jag har upptäckt i spalterna. Kryss i taket! Det fattas således tre mord, för det är vad som är statistik hitintills i år. Tre mord i veckan. Men om månaden maj visar att morden är på väg ned så skulle ingen bli gladare än jag. Jag har räknat till sex misstänkta mord än så länge i maj.
16:36
Den skjutne har enligt Göteborgs-Posten nära kopplingar till spelkungen Rade Kotur. Han dömdes till tolv års fängelse år 2009, men är ute nu förstås. Han frigavs i slutet av förra året och är skriven på en adress på Vasagatan i Göteborg. Han föddes i Bosnien. De flesta invandrare som sitter i våra fängelser är födda på Balkan.
21.5.2016
Den skjutne är en av Rade Koturs livvakter. Han sköts när han skulle hämta sin stadsjeep på gatan. Rade Kotur rusade ut och var där på minuten. Livvakten har förhörts av polis på sjukhuset, men han vill inte samarbeta och inte ha något skydd, enligt uppgift. 
22.5.2016
Första misstänkta mordet den här veckan, inträffade i går kväll i Lövgärdet Göteborg. En man anhållen och en död påträffad. Sjunde mordet/dråpet i maj.

Här är vad polisen skriver om denna händelse.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar