söndag 27 januari 2019

Facebook tog ifrån mig mitt konto

Redan förra året i december tog facebook ifrån mig mitt konto. Inte på grund av att jag hade gjort något utan bara för att jag inte kunde uppvisa ett fem år gammalt lösenord. Jag hade tidigare inte heller fått byta min mejladress så de skickade ett nytt lösenord till en gammal swipnet-adress. Swipnet är nedlagt. Nu har jag skrivit till chefen för facebook i Sverige Sam Rihani. Jag hoppas att han kan hjälpa mig att få tillbaka mitt konto. Aldrig hade jag trott att facebook var så klantiga att de kunde ta ifrån kunder konton och att det inte skulle gå att få tillbaka detta. Nej så är det säkert inte. Chefen för facebook i Sverige Sam Rhihani kommer säkerligen att ordna till det här genast när han läser mitt mejl. 

Attention Sam Rihani

Hej!
Jag har förlorat mitt facebook-konto för att jag inte kunde uppvisa ett lösenord som var fem år gammalt. Inte heller har jag fått byta min mejl till mitt nuvarande utan det låg kvar på ann.helena@swipnet.se som inte finns längre. Swipnet har upphört. Så jag kunde inte få ett nytt lösenord. Nu uppmanar jag dig Sam Rihani att hjälpa mig att få tillbaka mitt konto. Där finns alla mina journalistvänner och släktingar plus andra vänner sedan lång tid tillbaka. Och detta konto kan inte ersättas, fast jag har startat ett nytt för att åtminstone ha kontakt med mina närmaste. Och kunna kommentera på mitt andra konto. 

Det är inte i ert intresse att ta ifrån mig detta konto. Jag hade många besökare där och ständigt fanns där annonser, som ni tjänade pengar på. 

med vänliga hälsningar
Ann Helena Rudberg

journalist och författare

Det här är mitt konto på facebook
som jag inte längre kan komma åt.
Mycket går förlorat för mig
om jag inte kan få tillbaka det.
Faksimil från facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar