söndag 22 november 2015

Linda Haglund är död

Hon blev bara 59 år och ingår i de oförklarliga cancerfallen. Hon fick en blodpropp i lungan förra måndagen och hade cancer dessutom i stora delar av kroppen. Det finns sådana fall. Jag vet. Har suttit i en sorggrupp sedan min sambo dog i cancer för snart ett år sedan. Där hade en man fått en dödsdom när han kom in till sjukhus. En vecka kvar att leva. Likadant blev det med Linda Haglund. Min sambo hade också en oförklarlig cancer i halsen, icke självförvållad eftersom han aldrig hade rökt och då han hade levt sunt. Han blev 57 år. 

Linda Haglund dog på Södersjukhuset i går och hon hade en lång karriär som idrottare med bland annat sju SM-guld på 100 meter och fem SM-guld på 200 meter. Hennes personliga rekord står sig fortfarande än i denna dag. Vi vet aldrig hur länge vi ska leva. Själv fyller jag 70 år nästa gång. Känns orättvist att det inte var jag som fick cancer. Men så kan man inte tänka. Meningen med livet är att ta varje stund och dag som den kommer. Och det gjorde vi också min sambo Olle Blomkvist och jag. Vi tog en dag i taget tills hans liv tog slut.

1 kommentar:

  1. Det där kom väldigt plötsligt. Och trist även med tanke på att den klassiska årgången
    av 56:or skulle fylla 60 nästa år och hyllas storligen.

    SvaraRadera