onsdag 25 september 2024

Daniel Gillman Jönköping, gift med en mormon och häktad för sexuella överfall

UPPDATERAT 

Daniel Gillman bor tillsammans med sin fru i en fyrarumslägenhet i Jönköping. Men han har tydligen haft brottsliga tankar ändå. Sex olika kvinnor och flickor har överfallits av honom och till slut fick han tag i en flicka som han våldtog. Ännu ett monster i en mans skepnad. De som överfölls är från 12 år och upp till 30 år. Han har erkänt sexuellt ofredande i fem fall, men inte i det sjätte. 

Mormonerna anser att den yttersta tiden är nära. När den tiden kommer ska Jesus personligen styra. Innan dess kommer jorden att drabbas av våldsamma krig. Därför ska medlemmarna ha ett matförråd hemma, som ska räcka ett år. Tydligen så tyckte denne Daniel Gillman att tidens tecken gjorde att han kunde göra som han ville. Eller också lyssnade han på den palestinske profeten Lehi, som var den som gjorde att mormonerna drog till Amerika redan 600 f.Kr. Lucifer ska dessutom vara en yngre bror till Jesus. Mormonerna anser sig vara de enda sanna kristna. 

26.9.2024

Daniel Gillman är inte medlem hos mormonerna i Jönköping skriver Christian Strömberg till mig. Strömberg är församlingsföreståndare i Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga, dvs mormonförsamlingen i Jönköping. Nej det har jag heller inte skrivit. Hans fru är medlem i Jönköpings församling men Daniel Gillman är således ej detta. Kanske har han gjort uppror mot sin fru då eller hur ska man se det? Eller han är en småbarnspappa som har spårat ur? De båda gifte sig 2022. Kan man vara mormon utan att vara med i församlingen? Det går ju att vara kristen utan att vara medlem i kyrkan. Jag har frågat Christian Strömberg. 

8:19

Jo jag fick svar nu från Christian Strömberg, som inte känner till någon som är mormon utan att vara medlem i en församling. Daniel Gillman har aldrig varit medlem i någon församling av mormoner berättade Christian Strömberg. Han ville att jag skulle ta bort ordet mormon för att det skulle spä på fördomarna. Jo de vill naturligtvis inte förknippas med en kriminell. De har kontakt med hans fru och stöttar henne, skrev Christian Strömberg också. 

Personligen skulle jag ha svårt att leva med någon som hade medlemskap i en sådan extrem församling. Det måste slita. Om inte jag själv hade liknande tankar som detta sällskap. Annars är det ett märkligt äktenskap, som de båda har ingått. Jag ändrade rubriken nu så det framgår att hans fru är mormon. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar