torsdag 26 september 2024

Varför måste dragqueens förnedra kvinnor?

 Jag minns mina första dragqueens, som jag såg som 19-åring i Paris. Det var en fransman som hade tagit ut mig på dejt och han tog med mig till ett ställe där de fanns. En restaurang. Han pekade ut någon som för mig såg ut som en kvinna och berättade att det var en man. Jaha sade jag och så var det inte mer med det. Men nu har Miss Shameless och Lady Busty tagit sig in i riksdagen för att påpeka att de måste få vara de människor de är. Nämligen att klä ut sig som parodier på kvinnor. 

Jo jag kan förstå tjusningen i att chocka andra människor och leva ut sin excentricitet, men inte varför de nödvändigtvis ska få läsa sagor för små barn. De har uppenbarligen inte några särskilt höga tankar om kvinnor. Eller förstår vad kvinnor är. De dragqueens jag såg i Paris då år 1965 ville framstå som vanliga vackra kvinnor. Inget fel i det. Men att små barn ska få i sig en indoktrinering, som säger att män kan uppträda som någon sexuell avart av kvinna, som de inte möter annars i sin omgivning, är heltokigt. Det är ett uttryck för att män inte kan låta bli att lägga beslag på allt, som för dem framstår som ett uttryck för kvinnor. De har blivit utsatta för hat och hot säger dessa dragqueens så politikerna måste ställa sig bakom dem. Det är att slå in öppna dörrar. Ingen politiker i detta fria och öppna land är emot dem.

De där små barnen som lyssnar till dem har aldrig sett sina mammor se ut så där. De förnedrar kvinnokönet med sina porrnamn och sina anspelningar på sex som små barn inte kan begripa. Det är män som är intresserade av sex och förvandlingsnummer. De tänder på det. Inte barnen. Varför måste då dessa små barn lyssna på dem när de berättar? Kulturrådet säger genom en förälder att det gör barnen medvetna om ett genustänk, tidigt. Hur då? Genom att påpeka vilka märkliga sexuella former män kan omfatta?

Jag minns en dragqueen som jag mötte på bussen i Stockholm i förra århundradet. Han hade en så märklig utstrålning att jag inte kunde stå bredvid honom. Han var uppenbarligen ute efter att påverka mig på ett underligt sätt, att chocka genom att lägga beslag på uttrycket kvinna, som jag kunde tro var mitt. Ett konkurrensförhållande, han ville tävla med mig i det kvinnliga uttrycket. Men jag var vuxen. Låt de små barnen slippa detta märkliga teatersällskap Bland drakar och dragqueens.

Dragqueens i riksdagen för de hade blivit utsatta för hat och hot. Naturligtvis får de vara som de är. Men de behöver inte nödvändigtvis indoktrinera små barn sexuellt med denna sorts män som låtsas vara kvinnor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar