onsdag 30 september 2015

Jim Carreys ex-flickvän tog livet av sig

UPPDATERAT
Cathriona White blev bara 30 år. Hon skrev sitt sista meddelande på twitter i torsdags och hittades på måndagen i sitt hem. Piller och avskedsbrev fanns hos henne. Hon hade gjort slut med Jim Carrey på torsdagen. För andra gången. Det skilde tjugofem år mellan dem och Jim Carrey säger att hon var för känslig för denna jord. Så ser hon också ut. 

Ta inte livet av er. Ni får bara upprepa och leva detta liv en gång till. Det är min absoluta övertygelse sedan en jobbarkompis på DN tog livet av sig på 80-talet. Så dumt! Jag kan förstå att man kan förtvivla. Jag gjorde det själv i samma ålder som Cathriona var. Det gick så långt att jag bara skulle hitta på ett sätt att ta livet av mig. Men när jag stod där i botten av mig själv insåg jag att det var fullkomligt vansinnigt. Ingen skulle bli hjälpt av detta.

Om mitt liv hade tagit slut då hade jag aldrig fått mina två yngsta barn. Inte upplevt trettio år med deras far. Inte varit stolt nu över att jag har klarat mig igenom anhörigas olyckor, död och annat elände. Det ingår i mänsklig tillvaro att någon gång i livet fundera över att avkorta det. Men det ska man inte göra. Jag följde min cancersjuke sambo nu till döden. Vi hade det bra varje dag som han levde. Och det är mycket svårt att ersätta honom. Det går inte. Alla människor är oersättliga. Lev tills ni dör. Det är meningen med livet. 


1.10.2015
Och här avslöjas att Cathriona White var inne i sekten scientologerna. Hon hade deltagit i deras kurser sedan fem år tillbaka. Hon höll på med en intensiv "överlevnadskurs". Hennes vänner var bekymrade över att hon var tillsammans med Jim Carrey eftersom han hade skämtat om scientologin genom åren. Men inom sekten var de övertygade om att hon skulle klara av också detta eftersom hon hade kommit så långt med kurserna inom sekten. Hon hade gått igenom deras reningsprocedur som innebar dagliga bastubad och massiva doser med B-vitamin.

Hon var inne i Survival Rundown, men hade berättat för vänner att hon inte visste om hon gjorde några framsteg de senaste månaderna. Detta går ut på att ta fram etthundra procent medvetande om de mest pinsamma och otäckaste händelserna i livet. Detta kan göra att människor blir en aning tokiga för de hamnar i något slags halvpsykotiskt tillstånd. Allt görs för att till slut uppnå "clear". Ett klart och upplyst medvetande. För en känslig människa är detta naturligtvis inte bara mumbo jumbo, utan kan bli det som tar över på ett mycket negativt sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar