onsdag 29 mars 2023

Aningslösa Sverige

Jag tror knappt min ögon när jag ser att det är nästan 14 grader kallt ute på morgonen. Och det första jag hör när jag slår på Sveriges Television och Morgonstudion är att någon säger: gör verkligen regeringen tillräckligt för klimatet. Nej uppenbarligen inte för då skulle det inte vara så hiskeligt kallt. Men det menar förstås inte kvinnan i TV:n utan tvärtom. Mer måste göras för koldioxiden värmer oss till döds. 

Men inte bryr sig dessa människor om att det är så kallt i dag som någonsin och att snön ligger djup på backen rakt österut bara tre mil från deras studio. Jag byter kanal till TV4 och får höra att nu pågår klockutställning i Schweiz eller vad de säger. De dyraste och finaste klockorna ska tävla. Ja väldigt intressant för oss som inte har råd knappt att köpa mat. Men de kriminella och rikaste lyssnar säkert för de vill ha de där klockorna. Och är uppe dygnet runt med hjälp av knark. 

Ur led är tiden och sällan har Sverige varit så illa ute, men det skrev jag redan om i går. Och så går jag in på facebook och ser en artikel som Widar Andersson har skrivit om de apatiska barnen. Dessa som bara kunde bli friska från sin apati om de fick permanent uppehållstillstånd i Sverige. Då som nu var det aktivister som drev på. Och känslorna fick styra över både utbildning och bildning som Widar Andersson skriver. 

En bildad person kan vara allmänbildad eller utbildad, men beskriver en person som är kultiverad och civiliserad. Och då ansågs det vara mest civiliserat att låta barnen och deras föräldrar stanna för evigt i vårt underbara land. Ända tills de vuxna barnen år 2019 berättade att deras föräldrar hade tvingat dem att vara apatiska. De tre läkare som Widar Andersson skriver om fångades av tidsandan och kunde inte gå emot. 

Likadant är det nu med damerna på Sveriges Television som varje dag måste tjata om att klimatet håller på att ta död på oss genom jordens uppvärmning. Det är alldeles förfärligt om de verkligen tror på vad de säger. Det verkar så. Och varför ska TV4 ha inslag för de allra rikaste och mest kriminella? Tidsandan påbjuder detta uppenbarligen. När jag kollar temperaturen med SMHI så ska den vara -10 där jag bor, men det är tydligen ett köldhål här för inte kan denna statliga myndighet ha fel? Och varför är det då så kallt denna marsdag då det ska vara vår?

PS. Jag bryr mig inte om den påstådda rasismen inom fotbollen för det är också en aktivistisk tidsanda och jag följer inte fotboll. DS

Jo temperaturen är så ruskigt låg utomhus nu på morgonen. Och ser ni vattendropparna i fönstret. Förr i tiden lade de bomull där så att det skulle suga upp fukten, men det här är treglasfönster, inte enkla glas. Och fukten ska inte finnas, men det gör den för huset är nybyggt och så tätt att fukten stannar kvar. Dock är det vatten och inte is som det blev förr i tiden. Civilisationens framsteg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar