tisdag 11 januari 2022

Covid skenar genom samhället

UPPDATERAT

 Jodå nu är 4 av 10 smittade av covid, av de som testas, men det är väl den nya varianten omikron. För den är smittsam. Ett barnbarn var här och visade sig i dag ha covid. Så egentligen ska jag också testa mig, men det tänker jag inte göra. Var och handlade i dag så mat har jag. Och jag har varnat de jag bor hos. Det får räcka. Finns inte längre kapacitet att testa har jag hört och kö tänker jag inte stå i.  

Känner mig inte sjuk, men kräktes igår och det säger dom är ett symptom. Men själva den bedrövliga sjukdomen lär visa sig på torsdag eller så. Om den nu gör det. Äter C-vitamin, Omega 3, D-vitamin och Echinagard för det brukar jag göra. Och promenad har jag varit på idag också. Det går inte heller längre att testa alla som vill för det finns ingen testkapacitet. Vilken fantastisk värld!

Det går ingen som helst nöd på mig. Och liberalerna tycker att regeringen har överskridit sina befogenheter och vill ta tillbaka makten till riksdagen. Så tycker jag också! Den här pandemilagen gav inte regeringen fria händer i alla tider. Det är en tillfällig lag! Och det fantastiska vaccinet verkar inte mot omikron. Det tar sig runt immunförsvaret och vaccinet. 

12.1.2022

Under 2021 var inte dödstalen högre än de har varit tidigare år. Före pandemin. Det gör att det verkar ännu mer obefogat att införa nya restriktioner nu i januari 2022. Omkring 90 000 eller fler dör varje år i Sverige. Det är siffror som länge har varit desamma. Förra året avled drygt 91 500. Ingen alarmerande siffra. År 2020 avled drygt 98 100 människor i Sverige. Det berodde på pandemin, men dödligheten är inte längre extra stor. 

13.1.2022

Till slut sägs att även benbrott som läggs in på sjukhus betecknas som inlagda för covid, fast det då bara är en bidiagnos. Det är inte anledning till beläggningen på sjukhus. Covidstatistiken är därmed överdriven. Omkring en tredjedel som vårdas i Västra Götalandsregionen för covid enligt statistiken vårdas egentligen för något annat. Lögn, förbannad lögn och statistik eller hur var det nu det kunde uttryckas? Själv träffade jag ett barnbarn som visade sig ha covid i lördags. Jag mår bra! Fast jag inte är vaccinerad!

11:19

Och nu trillar partiledarna dit. Per Bolund (mp) och Annie Lööf (c) har båda testat positivt för covid. De får hålla sig i stillhet. Snart kan väl inte riksdagen rösta längre för alla blir sjuka med eller utan symptom.



Likt en flock skenande hästar drar nu Covid genom samhället.
Inga resurser räcker till, varken i sjukvården eller på annat håll. 
Men det kommer att vara över om ett antal veckor.
Då har ju alla, som överlever ett immunskydd!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar