torsdag 20 januari 2022

Nu backar myndigheten och regeringen

 Äntligen har också regeringen och myndigheten FHM begripit att det inte går att stänga ned samhället för en influensaliknande sjukdom, eller förkylning. Som jag har berättat åtskilliga gånger är jag inte vaccinerad och har träffat ett barnbarn som den dagen hade feber och var matt. Dagen efter konstaterades att han hade covid. Jag blev inte sjuk. Förmodligen för att jag har ett rejält immunförsvar genom alla genomgångna influensor från Kina. Den första när jag var 12 år, som kallades Asiaten. Och antagligen fick jag covid redan i januari 2020 för då tog det lång tid att bli frisk. Lukt och smak försvann också. Om några veckor lär det värsta vara över. Sedan hoppas vi att Kina slutar att skicka årliga influensor till oss. Eller något värre. Karantänen i Sverige är nu fem dagar istället för tidigare sju dagar för dem som bor i ett hushåll med sjuka. Den som har tagit tre sprutor med vaccin behöver inte vara hemma alls.

Här är yrkeskategorier som kan gå till jobbet fast de har covid. De undantas helt från karantänsbestämmelserna. Det är helt enkelt ingen idé att låta alla sitta i karantän eftersom vaccinationen inte längre hjälper. Lika många vaccinerade som ovaccinerade är smittade just nu. Covid har smittat närmare 2 miljoner svenskar. Och samhället måste ändå fungera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar