fredag 16 augusti 2024

Jasveen Sangha bakom Matthew Perrys död

UPPDATERAT

Hon kallas för ketamindrottningen och har haft ett stort område i norra Hollywood som sitt särskilda imperium i drogbranschen. Jasveen Sangha kan få livstid för alla brott som hon nu anklagas för. Det vore bra. Hon och två doktorer - en av dem Dr Salvador Plascenia . plus Matthew Perrys assistent Kenneth Iwamasa hjälptes åt att ge honom injektioner med drogen ketamin upp till sex gånger per dag. Han höll på att dö av en överdos 16 dagar innan han verkligen dog och då blev det sagt att han inte skulle få så stora doser, men så skedde ändå. Ketamin används på hästar som bedövningsmedel och också på människor när de ska sövas under operation. Matthew Perry betalade mer än en halv miljon kronor för dessa injektioner månaden innan han dog. 

De nu anklagade för att ha dödat Matthew Perry använde krypterade mejl för att kommunicera sinsemellan. Dr Mark Chavez var också inblandad i distributionen av droger till Matthew Perry, liksom Perrys vän Eric Fleming som hjälpte till med de många doserna av ketamin. Matthew Perry tog medlet mot depression. Kanske kan det som nu skett hjälpa andra att inte falla offer för droger. 

Läkemedelsbranschen har hittat detta nygamla medel för att tjäna mer pengar och den ketamindrottning som nu anklagas för Perrys död tog också bra betalt för medlet. Doser som kostade 120 kronor tog hon istället 2 000 kronor för. Allt skulle betalas kontant, men vännen Eric Fleming togs in för att Perry inte alltid kunde ha så mycket kontanter hemma. En så gräslig historia. Matthew Perry blev 54 år gammal och var sedan länge en drogmissbrukare.  Han levde trots allt länge med tanke på allt han fick som injektioner. Han måste ha haft en bra motståndskraft. 

17.8.2024

Här fortsätter Daily Mail att berätta om drogmissbruket och att Matthew Perry hade hittats medvetslös två gånger innan han slutligen dog 28 oktober förra året. Och att han ville ha en stor dos då den dagen av sin assistent Kenneth Iwamasa innan han hittades i sin jacuzzi utomhus med ansiktet nedåt. Hans möjliggörare till detta borde ha förstått att han skulle dö, men förmodligen tillhör de den sorten som bara räknar pengar. Och inte ser längre än näsan räcker för där försvann deras inkomster. 

En så sorglig historia där denne gudabegåvade komiker inte längre ville leva uppenbarligen. Eller inte ville se längre än till nästa injektion, som skulle ge honom lite lättnad i livet. Han hade ett inre tomrum, beskrivet i boken där han berättar allt. Det kunde aldrig fyllas hur mycket kändis han än blev och hur mycket pengar han än tjänade. När alla hans drömmar var uppfyllda fanns detta tomma inombords kvar. Han hade ingen grund i livet. 

PS. Det kändes som om en yxa hade kluvit min kropp mitt itu när jag hittade min mamma död när jag var 22 år. Men denna klyvnad gick att reparera, men det tog många år, och berodde av att jag hade ett så djupt band till henne. Numera har jag skrivit min fjärde bok Innan glädjen infinner sig, om hur det kändes när min sambo dog i cancer och sorgen och saknaden efter honom, samt hur man överlever både fysiskt och psykiskt. Kommer förstås alltid att sakna mina döda, för sorgen går aldrig över, men alla hemska ting vi råkar ut för är också till för att vi ska utvecklas. Boken är provokativ har förlaget skrivit, men så tycker inte jag. Det är min upplevelse av livet och hur man blir en hel människa. Med kropp och själ. DS. 


Det här är ketamindrottningen Jasveen Sangha i Hollywood som nu kan få livstid för drogförsäljning. Hon hade kändisar på sin lista av missbrukare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar