söndag 18 augusti 2024

Skådespelaren Alain Delon död

Jaha där gick han ur tiden 88 år gammal och han var tillsammans med Brigitte Bardot nedan på bilen från 1968. Ja den ungdomen försvinner snabbt fast den känns som evig när den är i nuet och pågår. Brigitte Bardot lever än 89 år gammal. Men så där är det att små bitar av min egen ungdom försvinner mer och mer. Det är något man får vänja sig vid som äldre.

 Massor med människor dör varje dag på året. Sådant är livet. Men det är skönt att få vila till slut, eller som min gamla pappa Tore sade till sköterskan: Nu ska jag ta nattbussen och vet du vad det bästa med den är. Jo den är gratis. Så somnade han in stilla efter ungefär 20 minuter. Han ville inte ha morfin eller något annat då. Han blev 89 år. Hon berättade detta för oss. Alain Delon gick också bort fridfullt med sina barn omkring sig. Han fick en stroke år 2019 och kunde inte längre ta hand om sig själv. Skönt att få vila då till slut! 

PS. Skådespelaren Gena Rowlands dog tidigare i augusti. Hon blev 94 år och var någon slags ersättningsmamma för mig på film (jag har jobbat med bla film på DN). Och att leva till 94, men med alzheimer som hon hade, är väl inte någon lisa det heller. Skönt att få vila som sagt. DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar