torsdag 15 september 2022

Magdalena Andersson avgår

 Jo nu händer det i realtid att ex-statsministern lämnar in sin avskedsansökan till talmannen. Observera att vi väljare aldrig valde henne, utan hon tolererades av riksdagen för att hålla sverigedemokraterna borta. Allt för makten! Det var hennes valspråk. 

Nu måtte det väl bli någon ordning igen. Sverigedemokraterna har aldrig suttit vid makten så det var ren skräckpropaganda, som åberopades av många och hjärntvätt går alltid hem ett tag. Själv tröttnade jag när socialdemokraterna tog ifrån mig och min familj flera tusen i månaden år 2006. Jag skrev dagbok då och den gavs ut som min första bok under 2006. Nu har sverigedemokraterna ställt som krav att alla bidrag ska behållas, särskilt då a-kassan som kan vara upp till kring 24 000 före skatt. Jag fick aldrig mer än kring 13 000 före skatt. Men det är de som blir arbetslösa nu väl unt. Så dyrt som allt har blivit!

Personligen har jag kring 12 700 före skatt nu i pension från staten, så summan har inte rört på sig alls. Jag ansökte om bostadsbidrag från januari i år, men har ännu inte fått något svar från Pensionsmyndigheten. Många som är i min sits uppenbarligen. Vi får hoppas att staten nu kan sköta sina uppgifter bättre än förut. Så jag slipper gå till JO och anmäla detta. Är så trött på statens tjänstemän. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar