onsdag 16 september 2020

Tyskland och Sverige lättast att råna av klaner

Ja det är förstås en sanning nu när självaste statsministern har upptäckt att vi har brottslighet här i landet, som utförs också av 40 klaner, som håller ihop. Jag kollade min blogg, som jag har skrivit sedan 2009 och där försvarade jag uppgivna fusk med sjukskrivning hos svenskar. Då som senare var det 40-talisterna som var i skottgluggen. De som hade byggt landet, men som inte orkade längre då på 90-talet, för det var ett hårt årtionde. Många minns naturligtvis inte att räntorna då låg som mest på 24 procent i vanliga banker. Rena ockerräntan. Eller på 500 procent när riksbankschefen Dennis skulle vara lojal med andra länder och försvara kronan. 

Jag minns att någon gång när jag var hemma från jobbet i 20-årsåldern kom det hem en kvinna och kollade att jag var där och att jag var sjuk. Detta var således på 60-talet. Vilken koll! Inte skulle det vara möjligt nu i år med något sådant. Särskilt inte i så kallade utsatta områden. Men vi 40-talister har alltid hållits hårt och vi skulle få ännu mera höjd pensionsålder och lägre pension, för vi skulle ju bli så gamla - hundra år, sade statsministrar.

Dock i och med coronan så blev det äntligen tyst på sådant prat. För nu dog gamlingarna i stora skaror och staten skulle tjäna miljarder på deras död. Ingen mer pension, ingen mer omvårdnad. Jo sådana beräkningar fanns. Och äntligen hade det uppmärksammats att det finns "kaninmän", som jag omtalade redan här 2010 och som jag fortsatte att skriva om här år 2015. 

Men oftast ropade då en enskild ut i mörkret när det gällde sådana brott. Men numera när gängbrottsligheten har blivit systemhotande måste till och med statsministern erkänna att den finns. Länge under några år räknade jag också morden i Sverige, för de var fler än statistiken uppgav. Men jag gav upp när jag inte ens fick svar av justitieminister Morgan Johansson när jag skickade ett brev till honom om dessa förra året. Här kan ni läsa om detta. 

Vi har haft en statsminister Stefan Löfven, som inte är en intellektuell utan en svensk som kommer ur arbetarklassen fast han aldrig blev svetsare. Själv har jag söner som är både intellektuella och jobbar i vanliga jobb. De kan tänka själva, vilket inte Stefan Löfven tillåter sig. För honom är makten allt och han lever som många andra kvar i 30-talet, då hotet var reellt från Hitler och nazismen. 

Även medierna har ständigt påstått att det är nazister som är hotet. Hur många är de? Kring 500 eller så? Hur många är gängmedlemmarna? Kring 5 000 eller så? I morse berättade SVT att 8-åringar glider in i gängen genom att de anlitas för att hålla koll på områden, vilka som rör sig där och vad de gör. De belönas med mobiltelefoner eller annat. Rena maffiatendenser, fast maffian anlitade väl inte barn? Men de här 8-åringarna blir fostrade in i gängen från denna tidiga ålder och ser att det är de som har makten i deras områden. Och här omtalas att dessa småbarnsgäng rånar andra barn. 

Danmark har jobbat hårt med gängbrottslighet, men det tog 15 år att få någon ordning på detta. Personligen är jag glad att den reella verkligheten numera beskrivs även i Sverige, men både vi vuxna och de som är barn kommer säkerligen att drabbas under lång tid av politikernas undfallenhet, som har pågått sedan andra världskriget. Först av rädsla för nazisterna och sedan för nya invånare. 

Fegheten hos makthavare har varit markant. Vi skulle enbart älska alla människor. Jo det är nog bra, men det gäller att ha kvar förnuftet också. Varje människa är kapabel både till ont och gott. Inga invånare i Sverige är heliga och totala änglar. Vilken religion de än tillhör.



Socialdemokraternas budskap i augusti 2018.
 En valaffisch.
Men det fungerade inte för statsministern
kunde inte erkänna var brottsligheten fanns.
Eller vilka som ingick i den.
Vissa invånare var undantagna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar