måndag 5 oktober 2020

Snart blir det ordning i landet

 Så här vacker är hösten just i dag. Ännu ingen frost, men träden går efter ljuset och solen. Och jag märker att jag behöver inte skriva så ofta här för nu har alla börjat prata så som jag och andra har gjort i tiotalet år. Då lär det kanske bara ta tio år till innan det blir någon ordning i landet. 

Rundgången bland händelser består av dödsskjutningar, sprängningar, våldtäkter och tänka sig stöld i Örebro av en klocka värd en halv miljon. Varför går man runt med en sådan? Einar säger skvallret blev utsatt och hotad, men också att det kan vara ett försäkringsbedrägeri. Nä det tror inte jag. Alla är väl hederliga i musikbranschen? Och vem är Einar? Jag hänger tydligen inte med när det gäller rappare som är gangsta. 

För övrigt så finns det islamister som vill ta över Sverige. För de är så upprörda nu när deras bok har blivit bränd. De ska inrätta ett kalifat här. Lycka till säger jag! Intet nytt under solen. Kan inte folk börja prata om något annat än de gjorde för tusen år sedan? Vi lever inte längre som vikingar här, men i Österlandet har ingenting särskilt inträffat. Allt är lika exotiskt och underligt där nu som då. Men det ordnar sig säkert det också! Ha en väldigt trevlig och solig dag alla som bor på planeten!




1 kommentar:

  1. Ha en skön dag du också och ett hjärtligt tack för all
    trevlig läsning.

    SvaraRadera