onsdag 20 januari 2021

Äntligen blir världen av med galningen i Vita huset

 UPPDATERAT

Alldeles nyss gick Trump och Melania för sista gången ut från Vita huset och mot den helikopter som ska föra dem till Airforce one. Han vill inte flyga privat utan ska göra detta som president när han fortfarande får använda presidentens flygplan. Han ska till Florida. 

Han träffar inte den nye presidenten Joe Biden. Trump är inte med när han svärs in vid Capitolium. En mer utskälld och förnedrad expresident har aldrig setts till i USA. Han hotas av en andra omgång med riksrätt. Ingen president har lyckats med detta. Hej då Trumpen!

18:07

Så bra allt gick med installationen av den nye presidenten. Jag minns Eisenhower från 50-talet och naturligtvis John F Kennedy från 60-talet. Jag har skrivit en bok om hans fru Jacqueline Kennedy (ej utgiven).Tror jag ska hinna med åtminstone en president till i min livstid. Det kändes som att nu är ordningen återställd i fyra år. Längre kan han väl knappast sitta Joe R Biden. Han är 78 år nu och känns lite skör. Nu får USA slicka sina sår. Har varit ett svårt år för alla länder, men särskilt för USA. 

21.1.2021

När reportern på SVT påstår under nyhetssändningen klockan åtta på morgonen, att USA nu håller på att "göra om, göra rätt" så hajar jag till för det är så vänstern har uttryckt sig under lång tid. Jag tillhörde dem som inte ville ha kontrollanter springande på min tomt fast jag alltid hade betalat TV-licensen ordentligt,  så jag tyckte att detta istället skulle tas på skatten, men nu har SVT blivit självsvåldigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar