söndag 16 juli 2023

Annika Strandhäll mot svenska kyrkan

 Jag brukar bita mig i tungan, metaforiskt menat inte bokstavligt, när jag vill säga något om Annika Strandhäll. Hon som inte kan låta bli att ständigt ösa ur sig dumheter på twitter. Jag brukar inte heller bry mig om vad hon skriver där, men nu när hon har fått svenska kyrkan emot sig är det väl dags för en drapa. 

Hon kommer aldrig mer att få något större politiskt inflytande i Sverige så hon borde väl lämnas ifred. Det är synd om henne för hennes sambo stod inte ut utan tog livet av sig och hängde sig och Annika var i stan, så det blev barnen, som hittade honom här på Värmdö. Här skrev jag tidigare om detta. Sedan dess har Annika Strandhäll irrat omkring i livet. Det är förståeligt. 

Jag önskar att någon kunde få henne att sluta vräka ur sig märkligheter på twitter, men det finns tydligen ingen i hennes närhet som kan hjälpa henne med detta. Hon kastade sig senast över prästkragen, metaforiskt menat inte bokstavligt, som statsministerns fru bar i Vilnius, men sade ingenting om den inpackade shariahustrun till Erdogan. Så hon är emot kristendomen och kyrkan? Men inte islamska seder?

Det borde nog vara läge för en intervention från det socialdemokratiska partiet, som skulle göra att Annika Strandhäll slutade att göra bort både sig själv och sitt parti. Det vore en nåd att stilla bedja om, men samtidigt skulle det väl gå emot den yttrandefrihet vi har i landet. Om hon ville skulle hon faktiskt kunna få hjälp av svenska kyrkan. De har sorgegrupper. 

Här sitter en svensk statsministerfru och en turkisk presidentfru och diskuterar. Eller inte. Kanske pratade de inte om tro denna dag. För det är förmodligen ett för känsligt ämne för dessa båda fruar. Och islam kan inte ifrågasättas. Skulle gissa att det blev "small talk" om vädret och ifall det var bra hotell i Vilnius och om resan dit gick bra. 

1 kommentar:

  1. https://www.svd.se/a/15zB5q/andersq-bjorkman-bilden-pa-birgitta-ed-i-prastkrage-sager-allt

    SvaraRadera