tisdag 18 juni 2024

Det är nästan midsommar

 Nu börjar barnfamiljerna bada. Tillräckligt varmt i vattnet tydligen. Fyra små pojkar höll på och fånade sig när jag gick hem. De ropade farmor till mig och vinkade. Skulle tydligen lura mig. De sade att deras morfar satt där i gröngräset vid ett hus, men de vågade inte gå fram till honom. Vet inte vad för bus de höll på med. Men husen i fråga har eftervård för psykiskt sjuka. De frågade om jag ville följa med dit till deras morfar. Nej sade jag gå ned till badstranden istället. Det finns en badstrand där nere. Men det ville de inte tydligen. 

Det var väl klokt för små barn ska inte bada ensamma. Uppenbarligen den nya färska importen från stan som larvade sig. Jag sade åt dem att de kunde sluta med det. Och att det inte fanns några elaka människor där. Men de följde faktiskt inte efter mig när jag gick hem. Hade nästan väntat mig det. De frågade hur gammal jag var och jag sade hundra år. Nej det trodde de inte på. Vilka små fågelungar till pojkar som inte alls var flygfärdiga ännu. 

Badstranden, som är mycket långgrund, så det är riskfritt att bada även för män över 60. För det är dessa som drunknar mest. Men när barn badar måste man titta på dem hela tiden. Eller bada med dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar