onsdag 6 februari 2019

Käre Sam Rihani skicka lösenord och återställ mitt facebookkonto!

UPPDATERAT
Det här som står nedan är mitt senaste rop på hjälp på facebook under mitt nya konto Ann Rudberg https://www.facebook.com/ann.rudberg.77. Jag kan inte komma åt mitt egentliga konto som finns under Ann Helena Rudberg och som har varit mitt i många år. Facebook har vägrat att skicka lösenord till mig på min nuvarande mejladress. Skicka mejl till Sam Rihani och säg åt honom att hjälpa mig genom att ge mig Ann Helena Rudberg ett nytt lösenord! Det går inte att skicka direkt utan ni måste skicka detta till info@facebook.com med attention Sam Rihani. Han är chef för facebook i Sverige. Så här skrev jag nu på mitt tillgängliga konto på facebook: 

Så trist kära Ann Helena Rudberg https://www.facebook.com/ann.h.rudberg att inte kunna skriva på ditt/mitt konto. Det är en smula märkligt att inte ha tillgång till sitt eget konto. Hoppas att allt ordnar sig! Under tiden titta på den här vackra bilden av snön! Jag har skickat mejl till facebook om detta. Nu senast till chefen Sam Rihani. Naturligtvis kommer jag att få hjälp: Hej Sam!
Jag har mejlat till dig förut och berättat att jag har förlorat mitt konto för att jag inte hittade ett fem år gammalt lösenord. Vad jag behöver är ett nytt lösenord skickat till min mejladress annhelenarudberg@gmail.com Den gamla adressen ni hade på swipnet finns inte. Hela swipnet är nedlagt sedan länge. Jag har försökt att ändra mejladressen, men det har inte gått.

Så jag ber dig således att skicka mig ett nytt lösenord till den adress jag skriver ifrån så jag kan använda mitt konto på facebook som jag har haft länge. Där finns mycket som aldrig går att återställa annars. Ifall du vill ringa och prata med mig har jag telefon (hemligt nummer). Det är ett Värmdönummer, fast telefon, har aldrig vant mig vid mobiltelefon. Här har jag bott sedan drygt 30 år tillbaka. 
Låt nu mig som är 73 år och som inte är så himla bra på teknik kunna öppna mitt facebook-konto är du snäll! Du kan slå upp mig på mitt namn på google så ser du vem jag är. Var snäll och låt mig nu kunna använda mitt konto!
med vänliga hälsningar
Ann Helena Rudberg
journalist och författare

13:01
För övrigt gillar inte heller Randi Zuckerberg, syster till facebook-grundaren Mark Zuckerberg, företaget särskilt mycket. Hon jobbade där ett tag, men avskydde att vara enda kvinnan i rummet. Dock hade hon nytta av att hon heter Randi, för män trodde att hon var en man och därför kom de till möten med henne. Hon säger att det är likadant i dag i företaget. Det hjälper att ha ett namn så att man som kvinna misstas vara en man. Vad ska jag ändra till då för att få tillbaka mitt konto? Andi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar