onsdag 20 januari 2016

Annelie Nordström avgår

UPPDATERAT
Jo det var väl ganska självklart att hon skulle avgå. Nu har hon lovat att göra detta till kongressen i maj. Jösses vad trött jag känner mig. Inte för att jag någonsin har varit medlem i Kommunal, men för att Sverige är ett så märkligt land. Med så stora klyftor i befolkningen. Nu väntar jag bara på att Margot Wallström också ska ryka, men det kommer hon inte att göra. Statsministern står bakom henne tills han själv blir tvungen att avgå. Misstroendevotum! Tack! Den regering vi har borde aldrig ha fått fortsätta. Vi skulle redan ha haft nyval. Tycker jag. Sverigedemokraterna är näst största parti enligt senaste opinionsundersökningen, förstår folket som tycker så. Enligt Sentio är sd till och med störst. 
21.1.2016
Enligt Yougov:s opinionsundersökning är sverigedemokraterna största parti med 28,8 procent av rösterna om det vore val i dag. Miljöpartiet ligger nära fyraprocentsspärren.

Här skrev jag om detta tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar