söndag 12 maj 2019

Hur gammal är din partner?

Jag fastnade på den här frågan i dag i Expressen. Jo jag var som Camilla Läckberg och hade en mycket yngre partner. Det var lite jobbigt ibland för vi hade inte samma upplevelser. Han hade inte de minnen jag hade från min barndom och ungdom. Men det spelade ändå ingen roll i längden. Vi fick mer än 30 år tillsammans och två barn. Vi var lika fast vi var födda på olika ställen i Sverige och i olika årtionden, men yrkesmässigt och på andra sätt passade vi ihop. Nu är jag singel och har gått med i en facebookgrupp för singlar och begriper hur svårt det är att träffa någon ny man. Jag märker att jag vill det inte heller. Lever fortfarande med min älskling varje dag. Drömmer på nätterna att vi fortfarande delar livet. Jo han fick cancer och genomled sjukdomen innan han dog i slutet av 2014. Det är fortfarande en chock för jag ville naturligtvis leva lycklig i alla mina dar och dö före honom. Ta hand om varandra för ingen vet hur livet är i morgon. 
Faksimil från Expressen.

Här är vi på det glada 90-talet.
Vi fick mer än 30 år tillsammans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar