lördag 17 februari 2024

Vilka är det som finansierar alla som skriver om Magdalena Andersson?


UPPDATERAT

Magdalena Andersson ger sig nu på debattören Henrik Jönsson och menar lite insinuant att det är en påverkanskampanj som bedrivs från hennes fiender. Detta i en intervju i DN som handlade om rysk påverkan. Helt utan att intervjuaren initierade detta angående Henrik Jönsson. Själv har jag skrivit negativt om Magdalena Andersson redan när hon var finansminister för hon skyllde allt på 40-talisterna. Det var trenden då för henne. 

Jag har aldrig förstått hur hon kan stå och ljuga så mycket som hon gör. Dessutom om flyktingpolitik och annat, som numera är andra partiers fel. Aldrig de då regerande socialdemokraternas. Hon står inte Putin efter i sin förvrängning av vad som har hänt genom årtiondena. Men alla som inte fanns i Sverige då kan sluka det hon säger med hull och hår. Eller ungdomar som inte var födda då. Socialdemokraterna har ryckts med i samhällsklimatet har hon också sagt. Helt naturligt för detta parti att aldrig ha någon egen politik numera utan vara en vindflöjel således. 

Nästa gång kan hon ge sig på vem som helst då i Sverige och insinuant undra hur någon, som till exempel jag, kan ha råd att ha en egen dator och sitta i mitt egna rum och skriva nedvärderande om Magdalena Anderssons åsikter. Hur kan jag ha råd med det? Vem finansierar mig? Hon har uppenbarligen aldrig hört talas om teknikens utveckling eller yttrandefrihet för alla. 

Egentligen borde man skratta rått åt hennes försök att misskreditera alla som är emot vad hon säger. Men tyvärr så har hon fortfarande makt i Sverige. Tidigare har jag skrivit om hur sorgligt det är att kvinnor som hon inte förmår inneha makt. Magdalena Andersson är tyvärr det värsta exemplet på detta. Kan hon göra bort sig ännu mer? Vem vet botten är väl inte nådd än. Fast hon numera har en egen vilde i riksdagen för första gången i socialdemokraternas historia.

21.2.2024

Här har Henrik Jönsson själv berättat vad han tycker om detta. 

Utdrag ur en ledare i DN av Susanne Nyström skriven 16 februari i nådens år 2024.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar