onsdag 9 februari 2022

Äntligen fria igen!

 Ja nu slipper jag höra det entoniga budskapet i livsmedelsbutiken att hålla avstånd och de behöver inte längre räkna kunder för att inte bryta mot några bestämmelser. Så skönt och bra! Men det här har jag förutsett sedan lång tid tillbaka. Det var bara att titta på Spanska sjukan, som härjade för mer än hundra år sedan. Här skrev jag om hysterin när svininfluensan drabbade landet år 2009. Och här om att det borde vara dags för denna nya covid att dö ut under 2022. 

Nog känns det som om vi är lurade av rädda och hysteriska politiker likväl som av hela den medicinska sjukindustrin. Ekonomin har lidit ungefär en statlig årsbudget i rena pengar, för alla åtgärder har kostat så mycket. Det är kring 1000 miljarder. Det säger sig självt att det kommer att ta år att hämta in detta. Och nu ville inte myndigheterna att människor skulle testa sig längre för det kostade också miljarder per månad om alla skulle göra det nu när i stort sett alla har blivit smittade av omikron. Och även kungahuset har blivit smittat. 

Tyvärr går det alltid att göra yngre personer skräckslagna. De har ju inte hört talas om vad som har hänt. Själv har jag till och med pussat ett barnbarn, som visade sig ha blivit sjukt just i covid den dagen. Inte blev jag smittad inte. Det verkar som om immunförsvaret gjorde sitt. Det räckte med Asiaten då när jag var 12 år. För då var jag verkligen riktigt sjuk, precis som alla mina klasskompisar. Som jag tidigare har sagt så får vi hoppas att Kina inte fortsätter att skicka influensor till Västvärlden varje år. Fast det är väl en fåfäng förhoppning. 



Lustig skylt som tydligen var avsedd för älgjägare. Hur många vet hur stor en liten älg är? Personligen har jag aldrig kommit så nära så jag har kunnat mäta älgen. Vet bara att de är så höga att man bara ser benen om man kommer körande i mörket med halvljus. Måste vara några jättar till människor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar