fredag 11 oktober 2024

Äntligen ett par program att följa på Sveriges Television

 I går såg jag program med framtidstro på SVT. Måste ha hänt något inombords för dem som jobbar där. För tidigare har jag inte hittat något som har varit roligt att se. Eller också beror det av en ny generation. Nu får vi följa fem familjer som flyttar till Norrland från utlandet. Och det är inte det nya folket från Afrika eller Mellanöstern utan familjer, som också jag kan identifiera mig med. 

Och så har vi den lite knäppa tjejen, som har fått 100 000 euro i arv och letar hus i Frankrike. Kan jag också identifiera mig med eftersom jag bodde ett år i Frankrike på 60-talet. Hjälp vi har köpt ett fransk ruckel! Så heter det programmet. Finns bägge på SVT Play också. Själv har jag byggt ett hus och byggt om två, så det är lätt att känna för den knasiga tjejen Brita Zackari. Där finns en vind full med duvor och deras avföring. Inte så roligt, men annars är det ett bra hus. Tror hon och jag också. Det var nästan så jag började längta tillbaka till Frankrike. Och Paris.


Här är köket i trevåningshuset, som måste rustas helt och hållet. 
Men det kostade 66 000 euro och hennes arv är på 100 000. 
Så det ska nog gå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar