torsdag 29 november 2018

En 3-åring måste alltid passas

Lilla 3-åriga Ginea dog i går under en buss i Råcksta i västra Stockholm vid Söderberga Allé. Hon sprang över vägen samtidigt som bussen åkte. Chauffören märkte inte ens att han körde på henne. En nära släkting hade hämtat henne på förskolan och hon sprang iväg. Alltid, alltid måste man hålla uppsikt över så små barn. De har ingen som helst uppfattning om trafik eller annat. Jag minns att min bror försökte sig på att springa över vägen och att mamma som stod bredvid fick rycka tillbaka honom. Och själv har jag råkat ut för att nästan bli överkörd av en bil som körde mot rött. Jag hade barnvagn med ett litet barn med mig, men jag drog den bakom mig för säkerhets skull. Och som tur var. 

Passagerare på bussen försökte varna chauffören, men han uppmärksammade det inte. Det var först när han hade vänt och kom tillbaka några minuter senare som han begrep att en olycka hade inträffat. Enligt ett vittne såg Ginea glad och busig ut när hon sprang ut framför bussen. Exakt så kände sig min bror också, men han fick en stor utskällning av vår mamma när han gjorde så. Det här hände ändå på 50-talet när det inte fanns så många bilar. Ginea fick betala med sitt liv för att vuxna inte hade uppsikt över henne. Vila i frid lilla flicka! Hennes mamma befann sig i Thailand på semester när detta inträffade. Hon flyger nu till Sverige.

Här berättar hennes pappa vad som hände. 

Lilla Ginea dog i går i en olycka med buss
Faksimil från Youtube. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar