onsdag 25 augusti 2021

Charlie Watts hade strupcancer

 Charlie Watts, som dog i går, omgiven av sina närmaste blev 80 år gammal. Det är bra ändå med tanke på min sambo som också hade strupcancer, men bara blev 57 år. Charlie Watts behandlades redan 2004 för denna sjukdom och överlevde ganska länge. Han var den som gav bandet lite magi. Men han gillade egentligen mera jazz. Inte rock. Jag såg dem för länge sedan i Göteborg, utskickad av DN, men tappade intresset för dem för rätt många år sedan.

De tillhörde min ungdom och deras storhetstid var 70-talet som jag ser det. Jag googlade de andra medlemmarna och de är lite äldre än jag är. Förutom Ronnie Wood, lillpojken i gänget. Han är bara 74 år. De lever väl ett tag till och kommer att spela sig in i himlen de också. De ska på turné nu i höst. Det var den turnén som Charlie Watts tackade nej till för några veckor sedan. Nu kan han lyssna på jazz så mycket han vill på andra sidan. Vila i frid!


Och så var de bara tre. Charlie Watts dog på sjukhus omgiven av sina anhöriga. Han var gift med sin fru Shirley Ann Shepard i 57 år. 

1 kommentar:

  1. Såg dem 2003 och 2017 i Sverige. När The Hives var (sista) förband
    2003 avslutade deras sångare Howlin Pelle Almqvist deras spelning
    med att säga ungefär "gå inte hem nu för det kommer ett band till
    efter oss".

    Kul kille det där ! Och The Hellacopters trummis (förband båda åren)
    hade visst fått "signerade" trumpinnar av Charlie vilka han visade
    upp i Kulturnyheterna i SvT igår ...

    SvaraRadera