fredag 3 november 2023

Jimmie Åkesson håller tal på arabiska

 Jimmie Åkesson (sd) har sammanfattat det som många svenskar tänker, men inte vågar uttala högt. Så jag förstår varför partiets siffror nu drar ifrån moderaterna. Det är smart att hålla detta tal på arabiska för det är dessa människor som behöver höra detta. Mest. Men också sådana som den man som tog kontakt med mig genom en barndomskompis senast. Han var förtjust i mig i tonåren och är det kanske ännu vad vet jag. Han och ett par andra killar vi kände då ville att vi skulle träffas i något slags nostalgimöte, vilket kunde bli roligt, men också riskfyllt som idé skrev han. Vad han nu menade med det.

Den här mannen tillhör dem som inte har gått vidare på någon djupare nivå sedan ungdomen. Han har haft det bra och stannat kvar i sina rötter från barndomen. Men när jag sade det så begrep han inte ens detta utan kom med en lång harang om hur han hade utvecklats yrkesmässigt genom livet. Jag känner till fler av den sorten. De flesta är kvinnor som älskar Magdalena Andersson, vad hon än gör. Jag blev arg över kontakten med den mannen för jag har gått vidare och vidare genom livet och ändrat om mig själv genom alla svårigheter och befinner mig på en så totalt annorlunda nivå att han knappast kan begripa det. Men jag rekommenderade honom att läsa min sista och senaste bok Innan glädjen infinner sig

Ännu finns det massor med människor (mest kvinnor) som lever i den bästa av världar i Sverige. Jag har gjort det ett tag, men kände att det blev alldeles för falskt att fortsätta jobba som upphöjd kulturjournalist på DN och när min jobbarkompis Ann Persson skrev nyhetsartikeln om Sandviken och hur rika de skulle bli genom alla invandrare så skrev jag förstås om det på bloggen. För det var så otroligt att hon skulle skriva detta. Hon som ändå är en klok människa. Sedan slutade hon på DN och började undervisa som lärare istället. Kanske för att hon såg igenom sin egen och redaktionens indoktrinering och propaganda och inte stod ut med den. Jag vet inte. 

Men vi befinner oss i ett förändringens årtionde, där alla partiledare borde hålla egna tal på arabiska. Eliten och politikerna i Sverige låter sig fortfarande styras av den världen, för de är ju mer högtstående än oss. Och vi borde beundra dessa länder, som hade sin storhetstid så långt före oss. Vi som enbart var barbarer då. Och tänk så bra det är med allt nytt blod! Det är den synen som har genomsyrat alla som har stannat kvar i 1960-talets värld. Den som fanns när jag var ung. Den finns inte längre. Men många lever kvar där. I sina inre uppfattningar.

Och alla invandrare som finns här är naturligtvis glada över att de får ta del av allt det svenska som min generation och förra generationen har arbetat ihop, utan att invandrarna bidrar själva. Plus att vi har haft fred sedan tidiga 1800-talet. Men nu har det gått för långt när enstaka muslimer kan påstå vad som helst om Sverige och det genast sprids med vindens hastighet över världen. Därför att det är en dröm om ett muslimskt kalifat, som innefattar också EU, som ledare i arabvärlden ser framför sig. 

Jimmie Åkesson håller tal på arabiska. En motvikt mot det som brukar rapporteras om ett Sverige som stjäl muslimska barn och ett land som gör skillnad på människor enligt arabvärlden och diskriminerar muslimer.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar