fredag 2 december 2022

I dag är det dags för 77

 UPPDATERAT

Tänka sig att jag blir så gammal! Snart har jag väl slagit rekord i släkten! Fast det blir nog svårt för moster Naemi och morbror Evert i Västerås blev bägge 96 år gamla. Så gammal tror jag inte ens jag vill bli. Det räcker med några år mindre! Men släkten är fascinerande att veta mera om när man blir äldre. Min mamma dog ju så tidigt redan 1968 av astma. Tidigare till och med i ålder än mormor som hade samma sjuka. Då var jag 22 år så jag hann inte fråga så mycket. Därför har jag absolut velat leva längre också, för så många har dött nu i vår släkt. Barnens pappor också. Bara jag är kvar och vill förbli det ett tag till! Ta hand om er där ute!

17:20

Blev grattad av mina husvärdar också. En huvudpropp gick två gånger så de fick gå med pannlampa och byta ut den. Nu får vi hoppas den fungerar. För internet försvinner också av någon anledning. Någon leker med elen! Tror jag. Andarna eller så. Det sägs att de kan det. Tro det eller ej. 

4.12.2022

Svenne Hedlund dog av covids efterverkningar. Han fick dubbelsidig lunginflammation och dog 77 år gammal. Såg Hepstars på 60-talet i någon liten by, som jag har glömt vad den hette. En mycket liten scen. De turnerade. Det gäller att hålla igång för att lyckas. Det gjorde Hepstars också. Han skulle ha uppträtt även nu i december, men så blev det inte. Men han var väl vaccinerad? Jodå han var vaccinerad sedan en massa år. Han tog allt. Hjälpte inte. Hans tid var ute och han dog på lördagen. 


Lite juligt på bordet i vardagsrummet. Det är trevligt med ljus i hus. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar