lördag 4 november 2017

Att besöka våra gravar

UPPDATERAT
I dag eller i morgon besöker jag inte våra släktgravar. Det är värsta dagarna på året att göra detta. De finns på Skogskyrkogården i Stockholm och jag är där istället när det är lugnt och fridfullt. Jag tänker ofta på dem, alla våra döda. Tre av dem ligger där under sina kors och gravstenar. Förra året dog 91 000 människor i Sverige och den vanligaste dödsorsaken är hjärt- och kärlsjukdomar och sedan kommer cancer. Inte något vi pratar om så mycket, men alla råkar ut för döda anhöriga och till slut får vi själva också lämna. Ta vara på era dagar! Tiden här på jorden är kort och vi är döda så länge. 
9:52
Min biologiska pappa föddes i dag för 101 år sedan och han är död, men där finns det ingen grav att besöka. Han fick ligga i minneslunden i Karlstad bestämde hans fru, utan att fråga oss barn. Hon ville ha makten över honom när han var död. Ja, ja herregud vad folk håller på. Jag tänker på honom ändå ibland. Han dog 2004 på våren den 28 mars och jag hann inte fram för att ta farväl för hans fru ringde när han bara hade timmar kvar att leva. Hon sade att jag inte skulle hinna. Suck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar