tisdag 22 september 2015

Clara Bergman borde inte gnälla

Hon är vänsterpartist och skriver här en debattartikel om hur hemskt det är att höra rika gnälla över högre skatt. Själv lever hon och hennes barn på mellan 14 000 och 18 000 i månaden. På annat håll framgår att hennes dotter, 13 år, behöver extra hjälp och hon har också en son som är sju år. Hon jobbar inte heltid för att hon tar hand om dottern en del. Men som vanligt så finns det uppenbarligen inga pappor till barnen. Inte ens en endaste, som kan bidra till försörjningen. 

Hon håller på och utbildar sig till socionom på Södertörns högskola efter att ha jobbat som undersköterska. Om jag har begripit hennes Linkedin rätt. Jag känner igen mig i hennes situation för jag hade hand om ett barn i hennes ålder som ensamstående, men han hade en pappa och det hjälpte. Jag vågade inte utbilda mig vidare förrän min mamma dog och jag fick ärva henne. Så samhället har uppenbarligen blivit bättre för jag antar att hennes mamma lever. Dessutom har hon tid att engagera sig politiskt. Eftersom hon tydligen har suttit i en bostadsrättsförenings styrelse så utgår jag ifrån att hon har haft råd med bostadsrätt.

Livet är ett lotteri menar hon. Nej det är det inte. Det består av praktiska val man kan göra. Som vuxen. Hon undertecknar med att hon är från Kista, men där bor ingen som heter så och är 35 år gammal. Däremot finns det en Clara Bergman i Stockholm i rätt ålder och hon har företag. Jag tycker inte Clara Bergman borde gnälla. Hon verkar ha det förspänt. Hennes ekonomi kan inte vara riktigt sann. Och har man två barn att försörja när man är 35 så har man valt det livet själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar