söndag 30 september 2018

Helsike Kim Larsen

UPPDATERAT
Vad är det här? Där försvann också Kim Larsen som var lika ung till åren som jag själv. Men prostatacancer är farlig. Kan vara. När jag fick ved till vintern nu gick jag fram och tillbaka med vedhandlaren, när han gick in med lass på tomten med fem säckar per gång, och han berättade att han hade drabbats av denna sjukdom. Han behövde prata. 

Är så less på alla sjukdomar som människor runt mig drabbas av. Själv är jag inte kroppsligt sjuk och heller inte psykiskt. Inte nu när jag är fri från alla omständigheter som jag har haft tidigare i livet. Då när staten inte jagar mig längre eller kommunen. Bara polisen ibland. Uppenbarligen. Fast det var inte mig de jagade utan någon annan när de bankade på dörren en lördagkväll. Tydligen jobbar våra få poliser dygnet runt. Ursäkta att jag svävar ut, men jag är så less på att skaran jag har vuxit upp med tunnas ut. Vi har ju fått oss itutade att alla lever till minst 80 år, men det gör vi inte. Kim Larsen blev 72 år.

3.10.2018
Här skriver barnen om saknaden efter sin far Kim Larsen. På fredag den 5 oktober ska en minnesmarsch gå genom Köpenhamn för att hylla honom. 

PS. Var tvungen att lyssna på den här gamla godingen. Den hjälpte till att hålla mig vid liv under 70-talet. Alla som lämnar in droppar ett silverspår efter sig. Det drar i oss och ingen vet när det är vår tur. DS. 
Här kan ni höra honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar