fredag 14 september 2018

Kulturkrig med 68-vänstern

Jimmie Åkesson säger i Skavlan att det pågår ett kulturkrig med 68-vänstern. Jo det är väl så ungefär för alla var röda då och i Paris slet de upp gatstenarna som om det var revolution. Själv hade jag nog med att ta hand om mig själv och begravningen efter min mamma då. Jag hade hittat henne död när jag kom hem från sommarjobbet. Jag tyckte de var galningar allihop, som de höll på. Men det var bara att buga och bocka för alla i vänsterfalangen hur långt åt vänster de än befann sig. De hade talföreträde på den tiden. 

Men det gick det en ordentlig gräns trots allt mellan kommunister och socialdemokrater. De senare ville förvandla samhället genom reformer, inte genom revolution. Att de sjöng Internationalen och sånt var mest för att det var tradition. Genom att socialdemokraterna var ett sådant parti hade de folkets röster. Under lång tid. För det behövdes reformer i Sverige. Och på den tiden lyssnade alla på alla.

I Skavlan som ni redan kan se och som går i SVT i kväll får Jimmie Åkesson inte prata till punkt utan Skavlan bryter in och avbryter honom, ungefär som Annie Lööf gjorde då i slutdebatten. Och där SVT var så emot honom att de inte ens i går i Rapport kunde sända ett rättvisande inslag för att visa vad han sade. I nästa val kommer sd säkert att få 25 procent om både medier och politiker ska fortsätta att hålla detta parti utanför allt. 

Men jag förstår att Skavlan är rädd och tycker han måste göra så här för han har fått hot emot sig. Detta var andra gången Jimmie Åkesson uppträdde i programmet och förra gången 2015 fick Skavlan beröm från vänstern för att han gick så hårt fram. Medan andra tyckte att Åkesson blev mobbad. Han hade ju varit sjukskriven för utmattningssyndrom eftersom han tog ut sig i förra valet. Han gick på antidepressiva piller för att kunna komma tillbaka.

Vi lever i en helt annat värld än 1968. Men vänstern har kapslat in sig och tycker att de fortfarande har företräde framför andra partier. Nu är det en helt annan vind ute i Europa än då. Europa har översvämmats av invandrare och inte ens Dalai Lama tycker att det är bra. Han framträdde i Malmö och sade att Europa tillhör européerna. Och att flyktingar måste till slut flytta tillbaka till sina hemländer. Han säger så därför för honom är det självklart att Tibet tillhör tibetanerna inte Kina. Och han ursäktas här på SVT Opinion. En expert framträder och menar att han egentligen inte vet vad han talar om. 

PS. För övrigt läser jag om Leif-Ivan Karlsson som har tjänat miljoner på flyktingar och har gått igenom sin sjätte hjärtattack. Han blev så förskräckt nu vid 58 års ålder att han vill sälja sitt lyxhus på 700 kvadrat och har flyttat till en husbil. Han inser att huset är för stort för att sköta och vill ha ett litet hus i ett plan. Han har dessutom dragit ned på alkoholen och börjat äta bättre. Den som köper hans hus får också ta över de specialbeställda möblerna med äkta bladguld. Bara han och Saddam Hussein har beställt sådana, säger han. DS. 
Jag levde 1968, men tyckte de som demonstrerade på gatorna var knäppa.
Själv hade jag nog med att försörja mig själv och mitt barn
samt ta hand om min mammas begravning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar