lördag 24 september 2016

Paolo Roberto ger igen

Han har skrivit ned på Instagram vad han tycker om de som har häcklat honom. Jag känner igen allt utom det han skriver om att "era fruar tänker på mig när ni har sex". Hahaha skrattar jag åt detta. Det där är att slå tillbaka under bältet. Sex är inte det viktigaste i livet, men ett sätt för kroppen att slappna av och släppa det som har varit fritt i universum. Det behöver kombineras med annan mänsklig samvaro och med andlig insikt. Men dit har inte vi människor på jorden riktigt kommit än. Inte till helheten. Vi är mycket centrerade rent civilisationsmässigt på det fysiska. Även religionen har blivit sådan med makt som främsta mål. Särskilt snett har det gått i islam naturligtvis med terrorister. 

Men annars är det så som han säger att landet och världen är full av små bittra människor, som inte har insett vad livet handlar om. Och det hjälper absolut att komma till det stadium där tiden försvinner när man har hittat det man har till uppgift i livet (se det jag skrev om Bruce Springsteen i går). Så är det för mig när jag skriver. Då är allt annat oväsentligt. Tiden står stilla eller rusar och jag förstår inte hur det har kunnat gå ett par timmar vid datorn nu igen. Så har det varit sedan jag hittade vad jag behövde göra när jag var i 20-årsåldern. Min pappa Ingvar Rudberg var journalist, men det var inte så lätt att begripa att jag skulle bli detsamma eftersom mina föräldrar var skilda och pappa var skurken. I mammas värld.

Var och en av oss har strålande möjligheter att inse vad vi behöver göra och varför vi har kommit hit. Själv har jag också till uppgift att ta hand om min familj och min släkt. Det ingår. Jag hoppas att Paolo Roberto även gör så. Han är skild och har två barn. Dessutom är han vattuman och har som sådan till uppgift att ta hand om världen på en viss övergripande nivå. Jag tycker han har lyckats rätt bra med detta. 



Här är vad Paolo Roberto uttryckte på Instagram.
Han är lite föraktfull och har
en bit kvar till en mer avklarnad helhet i sitt inre.
Men han är inte så gammal än. Bara 47 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar