måndag 26 mars 2018

Jerry Williams är död

UPPDATERAT
Jaha där gick han till andra sidan. Mycket nu som det heter. Född 1942, tre år äldre än jag själv. Men en del lever fortare och hinner inte bli hundra år. Han var sommarbarn som jag för hans mamma hade dött när han var tolv år. De bodde i en enrummare i Solna. Han blev avlurad allt han ägde på 90-talet av sin ekonomiske rådgivare. Det var nästan fyra miljoner kronor. Då fick han börja om. Han gjorde en avskedsturné 2013, men hade ändå inte tänkt att lägga av. Det sade han senast i januari i år till Proletären. Han dog efter en kort tids sjukdom. Döden bryr sig inte om hur den kommer. Den slår till när det är dags har jag tänkt många gånger. 
27.3.2018
Jo han hade cancer, fick ont i ryggen. Känner igen det för min sambo fick också ont i ryggen det sista han fick när han hade cancer. Han kunde inte röra sig till slut, fick strålbehandling, men dog av den. Dagen efter. Han blev bara 57 år. Cancer är som en epidemi tycker jag. Så många dör av den. Hjärt- och kärlsjukdomar är dock vanligare, men sedan kommer cancer som dödsorsak nummer två. Jerry Williams hade haft ont också i höstas och sökt läkarhjälp. Cancer kan komma smygande. Har hört detta förut om någon som dog efter en veckas sjukdom i cancer. Om man är tränad och håller igång så kan det bli så att man inte förstår vad som händer. Ha det så gott i himlen Jerry!

Jerry Williams åkte på farvälturnéer hela tiden de senaste åren.
Men till slut sade kroppen stopp.
Faksimil från Google och Proletären. 


1 kommentar:

  1. Så tråkigt besked vi fick idag. Han har ju alltid funnits. Vilken förlust av en stor artist.

    SvaraRadera